Volvo LCP2000 Elektrikli Otomobilde Prius’ dan Öncesi

Volvo LCP2000

Bir çok otomobil sever Toyota Prius modelinden hoşlanmadığı kadar, gerçekten verimli, çevre dostu bir araca her zaman ihtiyaç duyulacağını da itiraf etmelidir. Prius ‘un bu hedeflerin sağlanması amacı ile ürettiği aracı tek değil. Volvo aynı sorunları 1983 yılında LCP2000 ‘leri ile farklı ve tartışmalı bir şekilde daha eğlenceli bir şekilde çözdü.

LCP2000 tam anlamıyla akılda kalıcı bir isim değil belki ama en azından bir anlam ifade ediyor. LCP’ nin açılımı Hafif Bileşen Prototip ve “2000” kısmı ise sadece 80’lerde fütüristik ve bilim kurgu hissiyatı oluşturulmak istendiğinde kullanılan yegane ekti.
Araca Hafif Bileşen Prototipi denildi, çünkü amaç arabayı hafif olan bileşenlerden yapmaktı. Hafiflikleri ve geri dönüştürülebilirlikleri için seçilen plastikler, magnezyum ve alüminyum kullanılmış ve 1983’te büyük bir sorun olan kapı çerçeveleri için bile karbon fiber kullanılmıştır. Otomobilin tüm döşeme kaplaması tek bir plastik parçadan oluşuyor ve vücudun geri kalanının bağlı olduğu yapı bu şekilde oluşuyordu.

 

 

Volvo LCP2000 Elektrikli İlk Volvo
Volvo LCP2000

 

Tüm bu yeni malzemelerin sonucu otomobilin ağırlığı 725 kg altında olması sağlandı! Bu, dönemin Volkswagen Beetle ‘ından ve hatta daha az ve modern bir Miata ‘dan çok daha azdı.

Aktarma organları da ilginçti; Her iki üç silindirli turbo dizelde iki seçenek geliştirildi: 50 beygir gücünde bir adet 1.3 litrelik magnezyum motor ve 90 beygir gücünde bir adet dökme demir 1.4 litrelik motor, ancak Volvo’nun medyada duyurduğu seçeneklerdi.

Her silindir kafasında soğutma ceketi olmadan ısı yalıtımı yapılmış ve bunun yerine motor yağı soğutucu olarak kullanılmıştır. Kanola yağı gibi bitkisel yakıt ile çalıştığından, araba geçerken kızarmış balık ve cips kokusu verirdi. Tüm LCP ‘lerde önden çekiş ve beş ileri manuel şanzıman veya elektronik kontrollü bir CVT vardı.

Volvo LCP2000 Yan Görünüm

Soğutma için motor yağı kullanıldı mı? Hava soğutmalı motorlar da bu numarayı çekiyor; Üstteki fantastik kesitte radyatör gibi görünen şey aslında büyük bir yağ soğutucusu olabilir.

Hafif, CVT şanzımanın (Volvo’nun DAF alımlarından aldığı) ve verimli turbo dizel motorların kombinasyonu, LCP2000‘in şehirdeki bir Prius kadar iyi olan 56 MPG şehir / 81 MPG otoyol verisine sahip olduğu anlamına geliyordu.

Otomobilin tasarımı da oldukça zekice hazırlanmıştı. Arkada bulunan koltuklar garip bir şekilde otomobilin arkasına bakacak şekilde yerleştirilmişti. Ön ve arka koltuklar ortak bir sırtlığı paylaşıyor ve aralarında sağlam bir çerçeve ile arabanın merkezinde, kullanımda yardımcı olması gereken batarya için yer açıyordu. Tasarım öğeleri 90’ların başındaki Honda Civic ‘in modelini hatırlatıyordu.

Volvo LCP2000 Arka Tasarımı

Arka koltuktaki yolcular araca tavandan büyük bir panel ile yukarıya doğru açılan, arka kapağın içinden geçerek giriş ve çıkışlarını oldukça kolay bir şekilde yapabiliyordu. Otomobilin oldukça fazla pencere alanı ile ferah bir iç mekan, tamamen camlı bir ön uç ile birlikte keskin, 80’lerin net hat tasarımına sahip iç kısmı harika tasarlanmıştı.

Volvo, üretim planı net olmayan, kısa sürede faydalı ömrünü tamamlayarak nihayetinde hurdaya ayrılması kaçınılmaz olmasına rağmen, tüm yaşam döngüsü boyunca LCP’nin toplam enerji tüketimine ilişkin çalışmaları titizlikle yürüttü.

LCP2000, daha sonra gelen elektrikli hibrit Prius ile aynı hedeflere sahipti ve pahalı, ağır ve üretilmesi zor bir pil takımı gerektirmediği için tartışmasız bu hedefleri daha büyük bir başarı elde etti.

Bütün bunlara rağmen LCP2000 modeli aykırı tasarımı ve rahatlıktan uzak öğeleri ile Prius modeline rakip olmayı başaramadı. Volvo mühendisleri ürettikleri bu sıra dışı otomobilin yeni dünyada lider olacağına inanıyordu.

Elbette, öyle olmadı ve her yerde Prius var ve hiç kimsenin ilginç koltuklara sahip şık ve hafif bir Volvo vagonu yok. 🙂 Sizce seri üretime geçseydi, bu Volvo’ nun şansı olur muydu?

Volvo LCP2000
E-Posta Adresinizi Kaydedin, Yazılarımı İlk Siz Okuyun!

Abone Olun Murat Yazıcı

Written By
More from Murat YAZICI

İkinciler de Şampiyon Olur!

  Üç koca seneyi geride bıraktık güzel kuzum! Seninle kavuşmamızın ardından bir...
Read More

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir